سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانشمند از دانش سیر نمی شود، تا سرانجام به بهشت درآید . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]

کیمیا




مردى از اهل حبشه نزد رسول خدا صلوات‌الله‌علیه‌وآله آمد و گفت: «یارسول‌الله! گناهان من بسیار است. آیا در توبه به روى من نیز باز است؟» پیامبر (ص) فرمود: «آرى، راه توبه بر همگان، هموار است. تو نیز از آن محروم نیستى.»

مرد حبشى از نزد پیامبر (ص) رفت. مدتى نگذشت که بازگشت و گفت: «یارسول‌الله! آن‌هنگام که معصیت مى‏کردم، خداوند، مرا مى‏دید؟» پیامبر (ص) فرمود: «آرى، مى‏دید» مرد حبشى، آهى سرد از سینه بیرون داد و گفت: «توبه، جرم گناه را مى‏پوشاند؛ چه کنم با شرم آن؟»

در دم نعره‏اى زد و جان بداد.(1)

 

***

سلام

شب‌های قدر نزدیکه

این پست بهانه‌ای بود برای گفتن «التماس دعا»

خرابم، خراب!!!

ضمنا «دارم دنبالش می‌گردم...» هم به روز شد

یاعلی  

 

 

1- از کتاب حکایت پارسایان، رضا بابایی؛ برگرفته از: عزالى، ترجمه‌ی احیاء علوم الدین، ربع منجیات، کتاب توبه، ص 43؛ همو، کیمیاى سعادت، به کوشش و تصحیح حسین خدیو جم، ص 654.

 

 



کیمیا ::: شنبه 88/6/21::: ساعت 6:59 صبح


>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 3
کل بازدید :24465
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
 
>>لینک دوستان<<
 
>>لوگوی دوستان<<
 
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<